Succesul în relaţii

Relaţiile de afaceri şi cele personale au mai multe în comun decât s-ar părea la prima vedere. Dating-ul şi vânzările se aseamănă extraordinar de mult. Recent abia am fost în stare să-mi analizez impulsurile de achiziţie şi încă nu le pot controla în totalitate. Unde se intersectează şi ce poţi aplica din privat în business şi invers? E simplu:

  1. Trebuie să te faci plăcut. Orice tip de relaţie trebuie să aibă o scânteie pozitivă ca să poată genera un răspuns pozitiv. Trebuie să existe o percepţie pozitivă asupra a ceea ce oferi tu sau compania ta, pentru a exista primul impuls care să stârnească interesul unei achiziţii viitoare.
  2. Trebuie să câştigi încrederea. Trebuie să-ţi pese, să îi convingi că nu le doreşti răul, că nu intenţionezi să-i înşeli sau să-i păgubeşti în vreun fel, să se simtă bine în momentul în care îţi încredinţează banii lor, având convingerea că vor beneficia de ce li s-a promis.
  3. Trebuie să te faci dorit. Dorinţa este cea care face diferenţa între cei care doar testează marfa şi cei care pleacă cu ea acasă. Dacă pipăi roşiile de pe tarabă ţi-a încolţit ideea de a cumpăra, încrederea e posibil să existe, dar dacă nu le proiectezi în viitorul tău, cel mai probabil vei amâna decizia. Defilează cu beneficiile a ceea ce vinzi, oferă o muşcătură, fă-i să cumpere restul.

Despre psihologia cumpărătorului puteţi citi în  “Emotionomics” – Dan Hill sau “Predictably Irrational”– Dan Ariely.

Cristina Mocanu

Cristina lucrează în managementul și dezvoltarea adulților încă din 2012.

A susținut cursuri, seminarii în domeniul resurselor umane, motivarea și dezvoltarea angajaților, evaluarea performanțelor, planificare strategică și lidership; a oferit consultanță și coaching individual pentru creșterea șanselor de angajabilitate, branding personal, management și creșterea performanțelor individuale.

Ai nevoie de ajutor? Accesează formularul de contact!

Fii sociabil, dă mai departe:
Facebook Twitter Linkedin Tumblr Pinterest Email

6 Comments


  1. // Reply

    a dat-o in spanac…. nu cred ca fata e bucuresteanca pana in maduva oaselor si pare ca la mansarda e ceva. Nu cred in carti, e o versiune deformata. Experienta practica e esentiala. Invata un strungar care citeste cartile sa vorbeasca in public. Nu-l va ajuta experienta traita in preajma fierului tacut sa depaseasca emotiile, indiferent de cit citeste.


    1. // Reply

      Sunt parţial de acord cu tine, cu menţiunea că există mai multe tipuri de învăţare. Fiecare dintre noi pricepe mai repede în felul său propriu, dar, evident, cea mai bună experienţă de pregătire înglobează o combinaţie de metode – practic, teoretic etc.
      P.S. Care-i treaba cu mansarda şi restul?


      1. // Reply

        desi stai in Bucuresti nu cred ca esti sau gandesti a’ la Bucuresti. La mansarda se refera la partea superioara a trunchiului uman. Acolo unde unii au lilieci sau marele Spatiu. Nu e cazul tau, asta incercam sa ii scriu lui Spanac, desi poate ca m-am aricit nefondat, nu prea merge tonul primului comment cu tot ce scrii tu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.