Provocarea celor 30 de zile

Indiferent că vei alege să faci ceva constructiv (sau nu) cu timpul pe care îl ai, acesta va trece! Ştiu că este mai uşor/comod(insert excuse here) să îţi spui că eşti într-o pauză, că te gândeşti, că nu e momentul potrivit să (insert wish here) timpul trece oricum.

 

Un obicei nou se formează,  prin repetiţie, în aproximativ 30 de zile. 30 de zile trec oricum! Foloseşte-le pentru a face ceva ce ţi-ai propus: pentru a dobândi un obicei nou, pentru a scăpa de unul vechi. Propune-ţi ceva ce ţi-ar plăcea să reuşeşti doar pentru 30 de zile, nu mai mult! şi vei vedea cum la finalul lor te vei putea uita mândru în oglindă că poţi bifa o reuşită 😀

 

Alege ceva care să fie suficient de dificil încât să te simţi stimulat, dar suficient de realist şi accesibil încât să nu îţi poţi găsi vreo scuză.

 

Idei de provocări personale pentru 30 de zile:

  1. Să nu mai consumi zahăr (nici îndulcitori artificiali)
  2. Să nu mai consumi grăsimi/prăjeli
  3. Să scrii o nuvelă (o pagină pe zi)
  4. Să înveţi să desenezi un portret (tutorial aici)
  5. Să renunţi la un obicei care îţi displace: rosul unghiilor, gândurile pesimiste, minciunile, manipularea (ai şansa de a-ţi conştientiza acţiunile)
  6. Să renunţi la fumat, alcool sau alte droguri (îţi oferi oportunitatea de a-ţi întări convingerile şi de a nu ceda presiunilor sociale/spiritului de turmă “peer pressure”)
  7. Să mergi pe jos minim 30 de minute
  8. Să citeşti măcar un capitol dintr-o carte
  9. Să vizionezi un episod dintr-un documentar în locul ştirilor sau al unui serial
  10. Să ţii un jurnal al cheltuielilor
  11. Să economiseşti minim x lei/zi
  12. Să mergi pe scări cu fiecare ocazie
  13. Să aprofundezi un domeniu: caută zilnic articole, informaţii relaţionate
  14. Să practici un gest de altruism fără a aştepta nimic în schimb: să spui o vorbă frumoasă, să oferi un mic ajutor, să laşi pe cineva înainte la coadă, să…, să…, să…

Lista este deschisă şi m-aş bucura să contribui la completarea ei!

 

Îţi promit că alegând măcar o provocare şi făcând un mic exerciţiu de voinţă peste 30 de zile vei fi mai aproape de persoana pe care îţi doreşti să o vezi în oglindă.

 

Pont: Nu merge la culcare până nu ţi-ai îndeplinit provocarea/provocările

Secret: Eu am început cu 7  (cu menţiunea că în zilele în care merg la sală renunţ la plimbare) 8 şi 9.

Am mai scris despre construirea obiceiurilor pozitive aici şi aici.

Ai mai jos filmuleţul care m-a inspirat să scriu pentru tine aceste rânduri:

Îţi doresc perseverenţă şi inspiraţie!

Cristina Mocanu
Cristina lucrează în managementul și dezvoltarea adulților încă din 2012. A susținut cursuri, seminarii în domeniul resurselor umane, motivarea și dezvoltarea angajaților, evaluarea performanțelor, planificare strategică și lidership; a oferit consultanță și coaching individual pentru creșterea șanselor de angajabilitate, branding personal, management și creșterea performanțelor individuale. Ai nevoie de ajutor? Accesează formularul de contact!
Fii sociabil, dă mai departe:
Facebook Twitter Linkedin Tumblr Pinterest Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.