5 reguli pentru managementul conflictului

Fie că ne place să admitem, sau nu, potențial de conflict există printre toți cei care lucrează cu oameni și printre oameni – cu cât mai mulți, cu atât mai multe șanse.
Oamenii sunt foarte diferiți, iar locul de muncă este spațiul în care fiecare vine nu doar cu bagajul de cunoștințe și abilități profesionale, ci își aduce și bagajul personal de stimuli și răspuns la stimuli comportamentali.

Pus în fața unei situații cu potențial conflictual e ideal să știi cum să reacționezi.

Ți-am pregătit, așadar, câteva recomandări venite din experiența mea:

  1. Dacă simți că o situație este pe punctul de a exploda, nu aștepta. Ia inițiativa și caută să discuți pentru a “dezamorsa”.
  2. Pastrează discuția în termeni civilizați, nu jigni, nu folosi cuvinte răutăcioase, nu adu atacuri la persoană, fă referiri la situație, nu la atribute umane.
  3. Pastrează un ton pozitiv, caută să te concentrezi pe soluții și nu pe probleme, fii cel care propune o soluție, o rezolvare, care găsește variante alternative, căi de mijloc, care îi dă celulalt sentimentul că este înțeles și respectat.
  4. Dacă situația o cere, apelați la un “mediator” – un coleg imparțial, un coach.
  5. Păstrați tonul vocii la minimum și agreați ca să vorbească o singură persoană pe rând.

Îți doresc pace și echilibru!

Capture

Cristina Mocanu
Cristina lucrează în managementul și dezvoltarea adulților încă din 2012.

A susținut cursuri, seminarii în domeniul resurselor umane, motivarea și dezvoltarea angajaților, evaluarea performanțelor, planificare strategică și lidership; a oferit consultanță și coaching individual pentru creșterea șanselor de angajabilitate, branding personal, management și creșterea performanțelor individuale.

Ai nevoie de ajutor? Accesează formularul de contact!

Fii sociabil, dă mai departe:
Facebook Twitter Linkedin Tumblr Pinterest Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.