Cum sa raspunzi cand ti se cere o marire de salariu

Orice manager a trecut la un moment dat printr-o discutie in care unul dintre subordonatii sai i-a cerut o marire de salariu. Desi acest moment poate fi inconfortabil, mai ales daca discutia pe subiect nu a fost anuntata, tu, ca si manager, trebuie sa ai in vedere ca indiferent cat de stanjenitoare poate fi discutia pentru tine, este de o mie de ori mai stanjenitoare pentru angajatul care deschide conversatia.

  1. Nu da un răspuns pe loc. Chiar dacă poți fi tentat să zici din prima “Nici gând!”, sau “Sigur că da!” ,  ofera-ti tie si angajatului timp de a reflecta asupra cererii si asupra deciziei. In cazul in care raspunsul imediat ar fi negativ, cel care a solicitat s-ar putea gandi ca parerea sa nu conteaza si ca nu l-ai luat in serios. In cazul in care raspunsul imediat ar fi unul pozitiv, solicitantul s-ar putea gandi ca este foarte usor sa obtina mariri de salariu, fara sa ii fie clar daca acestea se acorda meritat sau nu. Acest fapt ar putea destabiliza perceptia intregului colectiv, oamenii temandu-se ca nu sunt remunerati corespunzator cu munca lor, ci mai degraba in functie de curajul pe care il au de a cere mai mult.
  2. Solicita mai multe informatii. Afla care sunt motivele pentru care un angajat solicita o marire salariala. Oricare ar fi raspunsurile sale, pastreaza-ti o atitudine naturala si fireasca. Poate ajuta chiar sa iti iei notite. Mulțumeste pentru ca ți-a adus acest aspect in vedere si transmite ca ai nevoie de timp sa analizezi, dupa care vei reveni sa ii comunici decizia (1 sau 2 saptamani reprezinta un termen rezonabil).
  3. Evalueaza argumentele. Ai in vedere contributia pe care o aduce persoana respectiva in cadrul companiei/echipei, ai in vedere media salariala a pietei pentru pozitia respectiva, precum si echitatea interna – raportul cu restul salariilor din companie/departament. De asemenea gandeste-te daca recompensezi astfel o reusita punctuala (caz in care este mai adecvat un bonus), sau daca intr-adevar este vorba despre o contributie sustinuta pe o perioada mai lunga de timp. Nu confunda niciodata un sprint, cu un maraton.
  4. Cere opinia de la oamenii potriviti. Ia legatura cu seful tau direct, sau cu HRul.  Afla mai multe detalii despre modul in care se gestioneaza aceasta situatie in interiorul organizatiei.
  5. Revino cu vestile. Oricare ar fi vestea, asigura-te ca ii transmiti salariatului ca decizia pe care i-o comunici a fost luata dupa ce ai analizat cu atentie mai multe criterii, iar raspunsul pe care i-l furnizezi este cel just. La finalul discutiei, vrei ca angajatul sa fie mai motivat, si sa isi imbunatateasca rezultatele. Daca raspunsul a fost unul pozitiv, este un bun moment sa detaliezi pe pasii urmatori si sa trasezi o directie de crestere pentru perioada urmatoare. Daca raspunsul este negativ, trebuie sa ii explici ceea ce s-a luat in calcul pentru luarea deciziei, precum si sa ii transmiti ce are de facut pentru a se califica la o marire de salariu in viitor (caz in care adu in discutie un nou termen pentru a relua discutia – trimestru/semestru).

Succes!

 

Cristina Mocanu
Cristina lucrează în managementul și dezvoltarea adulților încă din 2012. A susținut cursuri, seminarii în domeniul resurselor umane, motivarea și dezvoltarea angajaților, evaluarea performanțelor, planificare strategică și lidership; a oferit consultanță și coaching individual pentru creșterea șanselor de angajabilitate, branding personal, management și creșterea performanțelor individuale. Ai nevoie de ajutor? Accesează formularul de contact!
Fii sociabil, dă mai departe:
Facebook Twitter Linkedin Tumblr Pinterest Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.