Îndrumar pentru ţinuta office

Scriam recent despre importanţa adaptării la un cod vestimentar prestabilit, despre respectul pe care îl afişezi celorlalţi, dar mai ales despre stima de sine, despre cum ţinuta reprezintă o declaraţie de valoare în ce te priveşte.

Să te îmbraci nonconformist sau inadecvat cu locul în care te afli, te face într-adevăr să ieşi în evidenţă. Dintr-o sută de costumaţi, un tip în straie de carnaval se face cu adevărat remarcat, însă în ce măsură este ăsta un lucru pozitiv, cum anume eşti evaluat după ce eşti remarcat?

Răspunsul, din păcate nu va fi cu siguranţă unul care să te flateze! Dacă vrei să fii tratat ca un profesionist, îmbracă-te ca atare. Da, e superficial, dar contribuie foarte mult la prima impresie, îi ajută pe ceilalţi să îşi dorească să te cunoască mai mult, să interacţioneze cu tine şi poate chiar să te urmeze.

Dincolo de clasicul costum atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, o ţinută de birou sau de business poate fi alcătuită din mai multe piese distincte, astfel încât să redea personalitatea fiecăruia, să nu constrângă la uniformizare, să lase spaţiu creativităţii, dar să respecte câteva chestiuni de bază.

La femei:

  • să nu fie cu bretele, care să dezvăluie umerii
  • să nu fie foarte decoltat
  • ţinuta să nu fie compusă din mai mult de trei culori
  • fustele să nu fie mai scurte de partea superioară a genunchilor
  • să nu fie vizibile degetele de la picioare sau călcâiele (sandale, papuci, pantofi decupaţi în faţă sau în spate se păstrează pentru timpul liber)
  • fără blugi sau bascheţi/adidaşi/tenişi
  • tocurile pantofilor să nu fie ‘cui’ şi nici mai mari de 8 cm.
  • să nu fie la fel de înzorzonate ca un pom de Crăciun – pe principiul less is more.

La bărbaţi:

  • se aplică aceeaşi regulă a încălţărilor şi a blugilor
  • se exclud maiourile şi tricourile
  • fără pantaloni scurţi/bermude
  • accesorii minimale (ceas, ac de cravată, butoni, verighetă după caz etc.) – less is more şi în acest caz.

În biourile sau situaţiile nu tocmai riguroase am văzut ţinute placute, din zona business casual compuse din blugi sau tricouri tip polo. Se recomandă de asemenea atenţie la culori şi combinaţiile dintre ele, la texturi sau la imprimeuri. Dacă vă simţiţi depăşiti de subiect, puteţi transforma cumpărăturile într-o activitate plăcută în compania cuiva ale cărui păreri le apreciaţi sau chiar puteţi apela la asistenţa personalului din magazine care va fi mai mult decât bucuros să vă vină în întâmpinare.

                                      Să vă descurcaţi cu stil!

 

Fii sociabil, dă mai departe:
Facebook Twitter Linkedin Tumblr Pinterest Email
Cristina Mocanu

Cristina lucrează în managementul și dezvoltarea adulților încă din 2012.

A susținut cursuri, seminarii în domeniul resurselor umane, motivarea și dezvoltarea angajaților, evaluarea performanțelor, planificare strategică și lidership; a oferit consultanță și coaching individual pentru creșterea șanselor de angajabilitate, branding personal, management și creșterea performanțelor individuale.

Ai nevoie de ajutor? Accesează formularul de contact!

6 Comments


  1. // Reply

    In ’97 stateam cu gura cascata in Paris la o prezentare de oportunitati de cariera a Sclummberger… Megafirma din domeniul petrolier. Dupa ce s-au plimbat vreo 2-3 costume pe umerase in aula unde se tinea prezentarea, la sediul firmei din capitala Frantei, a aparut un tip casual, blugi, camasa in carouri si sacou cu coate de piele, s-a pus cu dosul pe birou si a vorbit liber 10 min. Am fost primul care am cerut microfonul si am solicitat angajarea.
    Finalul nu e prea fericit, din lipsa de experienta am ratat jobul, am raspuns gresit la interviul telefonic de 40 de min.
    Regulile prezentate mai sus sint adevarate, poate e necesar sa fie respectate de cei a caror inima bate mai incetisor sub camasa. Ajuta in business meeting sa nu atragi atentia asupra ta.


    1. // Reply

      Adevărat că ajută să nu atragi atenţia, iar focusul să fie pe munca ta! Iar pentru cei ce urăsc costumul, au o singură şansă – să fie performanţi, să fie repere în ceea ce fac, să se poziţioneze ca referinţe în domeniul lor. De acolo îţi poţi permite luxul de a te îmbrăca în maletă şi blugi ca Jobs sau în halat de casă, precum Hugh Hefner 🙂


  2. // Reply

    Bunicul meu are halat de matase, cu batista la buzunarul de la piept si papuci de casa “stil”. Are 94 de ani si e absolvent de studii superioare. Nu pot sa explic cum il privesc….
    Articolul tau trebuie citit si inteles, ceea ce spui e adevarat 100%. Putine femei au ochii cu adevarat deschisi. Eu tot sustin ca ne sinteti superioare si ma rog sa nu realizati asta… prea repede.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.